Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ebay lønner det seg? eller lønner det seg ikke`?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Originally posted by Digital Designs Norge View Post
    Okei.

    Jeg snakket ut av mine erfaringer

    Har handlet mest bildeler fra statene jeg da. Mulig det er annerledes da?
    Neida, akkurat det samme.
    Det jeg har sagt, står også på sidene til tollvesenet.
    Nærmer meg 100 kjøp over ebay nå, og er ikke ofte man blir spurt om kvittering på kjøp, men det skjer.
    Som kineserne sier: [I]"Without music, life is a journey through a desert"[/I]

    Comment


    • #17
      Originally posted by Sir10n View Post
      Men for og ramse opp alt og se om jeg har forstått, så slepper jeg Toll vis det blir sendt som gave?? og at det er billigere vis jeg får sendt det med båt, men det er få som vill sende med båt og det tar lenger tid???

      du slipper toll på alt av elektronikk! men må betale moms uansett. toll får du også på frakta. blir det sendt som gave kan du vere heldig å slippe unna.

      Comment


      • #18
        Fantastisk, men om du skulle blit tatt? ligger det noe straff for det? om pröver og lure tolla??? og er det vanelig at dem gidder og skrive det på som gave? firmaer altså ikke privat personer?

        Comment


        • #19
          Okay, la meg oppklare litt her.

          Om varens verdi er oppgitt til over 200kr skal 25% mva tilkomme. Du må også mest sannsynlig belage deg på et fortollingsgebyr på ca hundrelappen fra posten, for jobben å fortolle varen.

          De fleste ebayselgere setter verdien lavere enn hva du egentlig betaler.. Og jeg har vunnet 24 auksjoner på ebay siste måneden, har faktisk ikke betalt moms på noen av dem. Inkluderer hovedlykter, xenonlys osv. Litt flaks er det nok.
          Be ALLTID selger om å oppgi mindre på shipping invoice.

          Shipping er ikke mva- eller tollpliktig. Elektronikk, bildeler osv betaler man kun mva for. Klær må man betale 10.8% i toll for i tillegg.

          Det funker veldig dårlig å sende ting som gave, som regel ser de rett igjennom det og sender deg et vanlig krav i posten. Tror ikke det er straffbart å prøve å lure tollen, så lenge man bare skylder på at avsender har merket feil, visste ikke, blabla. Om man shipper med DHL så pleier ikke de være særlig nazi på momsinnkrevingen sin, forresten. Men billigst er nesten alltid USPS Intnl prio /eco
          98' Audi A4
          Alpine 9887R/ Fusion Jonah Lomu 5.25" fjl525 / Genesis Profile Four / DynaBel BF4501 / 2x Image Dynamics V3 D2

          Comment


          • #20
            takk for ordentlige svar, ble en del klokere nå.

            Comment


            • #21
              Originally posted by veegard View Post
              Okay, la meg oppklare litt her.

              Om varens verdi er oppgitt til over 200kr skal 25% mva tilkomme. Du må også mest sannsynlig belage deg på et fortollingsgebyr på ca hundrelappen fra posten, for jobben å fortolle varen.

              De fleste ebayselgere setter verdien lavere enn hva du egentlig betaler.. Og jeg har vunnet 24 auksjoner på ebay siste måneden, har faktisk ikke betalt moms på noen av dem. Inkluderer hovedlykter, xenonlys osv. Litt flaks er det nok.
              Be ALLTID selger om å oppgi mindre på shipping invoice.

              Shipping er ikke mva- eller tollpliktig. Elektronikk, bildeler osv betaler man kun mva for. Klær må man betale 10.8% i toll for i tillegg.

              Det funker veldig dårlig å sende ting som gave, som regel ser de rett igjennom det og sender deg et vanlig krav i posten. Tror ikke det er straffbart å prøve å lure tollen, så lenge man bare skylder på at avsender har merket feil, visste ikke, blabla. Om man shipper med DHL så pleier ikke de være særlig nazi på momsinnkrevingen sin, forresten. Men billigst er nesten alltid USPS Intnl prio /eco
              be aware! har selv fått krav om mva optill 3 måneder etter jeg har motatt varer Bare sånn til onfo

              Comment


              • #22
                Originally posted by golfnos View Post
                be aware! har selv fått krav om mva optill 3 måneder etter jeg har motatt varer Bare sånn til onfo
                Fedex er spesiellt treige på å få sendt moms kravet ja. Også andre, dhl og ups.
                Som kineserne sier: [I]"Without music, life is a journey through a desert"[/I]

                Comment


                • #23
                  Hmm, vet at DHL pleier å sende i etterkant. Men alt det andre gikk via USPS og Royal Mail, og da får jeg det via posten her.. og de er ikke keen på å levere fra seg noe særlig før de har fått alt de vil ha.
                  Den DHL-pakken sto det vel invoice på 40$ på.. hm. Får se! Var xenonlys fra vvme.
                  98' Audi A4
                  Alpine 9887R/ Fusion Jonah Lomu 5.25" fjl525 / Genesis Profile Four / DynaBel BF4501 / 2x Image Dynamics V3 D2

                  Comment


                  • #24
                    Hva man betaler for en vare er ikke det samme som verdien på en vare.. Jeg kjøpte en vare for 93$ i usa.. Når jeg fikk pakken sto det 61$ på pakken.. 50$ i frakt fra usa til norge med usps. og 200kr til posten..
                    Last edited by LLH; 18-03-2009, 17:05.
                    sound.vision.soul

                    Type R

                    Comment


                    • #25
                      Shipping er ikke mva- eller tollpliktig
                      så lenge verdien på pakken er over 200nok,så skal man betale mva på både varen og frakten,så frakten er nok momspliktig om verdien på pakken er over 200 kr
                      volvo s60
                      vw golf 4 gti,girkassedritt*solgt
                      Member of VW Audi Club Norwegen

                      Comment


                      • #26
                        Ja, der glemte jeg meg littegrann. Om varen koster 199kr + 200kr i frakt, så er 199kr momsgrunnlaget. Om varen koster 201kr + 200 i frakt så er 401kr momsgrunnlaget. Heldigvis oppgir de færreste shippingbeløpet på invoicen, da
                        Men det er latterlig hvor mye de forskjellige firmaene tar for å legge ut penger. DHL fakuterte meg. De la ut 70kr, og skulle ha 110kr i tilleggsgebyr for å "låne" meg de 70 kronene i en uke.
                        98' Audi A4
                        Alpine 9887R/ Fusion Jonah Lomu 5.25" fjl525 / Genesis Profile Four / DynaBel BF4501 / 2x Image Dynamics V3 D2

                        Comment

                        Working...
                        X